The Tea Break Award - A teaszünet díj | 2017

november 04, 2017


Pont a napokban jutott eszembe, hogy tavaly ilyenkor két Liebster Award díjra is jelöltek, amelyeket fantasztikus érzés volt „átvenni”, és a velük járó kérdéseket megválaszolni. Szerintem nagyon jó kezdeményezés, hogy a bloggerek megjutalmazzák kedvenc oldalaikat, íróikat ilyen kitüntetésekkel, mert az az igazság, hogy az internetes közösségben rengeteg „szellem-olvasó” van, akik szeretik, és olvassák is bejegyzéseinket, de nem hagynak maguk után nyomot, illetve egy-két biztató szót vagy építő jellegű kritikát sem.
Szóval ez a díjazós dolog is az ellen küzd szerintem, hogy csökkentsük az ehhez hasonló helyzeteket. Nagyon meglepődtem, mikor reggel, a kényelmes ágyamból kimászva egy email fogadott a virtuális postaládámban, Henna, a Csillagtörténetek blog írójától. Szerepeltem az általa megjelölt kedvenc írói között, és jelölt engem erre a díjra! Köszönöm szépen innen is neki, hogy gondolt rám, az én kiválasztottaimat a bejegyzés alján tekinthetitek meg. Most pedig lássuk is a díj átvételének menetét! ↓↓

Szabályok:
1. Köszönd meg a jelölést annak, akitől kaptad a díjat, említsd meg és linkeld be a blogját. Másold be a szabályokat a bejegyzésedbe Te is.
2. Mielőtt megválaszolnád a kérdéseket, illesz be egy idézetet, amiről azt gondolod, hogy a legjobban illik hozzád, jellemez Téged.
3. Válaszold meg a nyolc kérdést, amelyeket a díjazó blogger tett fel.
4. Írj újabb nyolc kérdést, amelyeket majd a Te díjazottaid fognak megválaszolni.
5. Jelöld meg azokat a bloggereket az oldalaikkal együtt, akiket megjutalmazol a díjjal, s magyarázd meg pár szóval, miért pont rájuk esett a választásod.
+1. Kívánj valami szépet az általad díjazott bloggereknek!

„– Lehet, hogy mi mindnyájan a kirakó egy-egy darabkája vagyunk. Egymás mellé kerülünk, és létrejön az, amit életnek hívunk. Senki sem tudja, mi az ő szerepe, és azt sem, hogy mi lesz ebből az egészből. Lehet, hogy a csodák, amiket megtapasztalunk, csak a jéghegy csúcsát jelentik. És az is lehet, hogy nem vesszük észre azt a jót, amit az amúgy rettenetes dolgok hoznak magukkal.” (Amy Harmon: Arctalan szerelem)

1. Melyik könyv volt rád a legnagyobb hatással, és miért?
Egy könyvmolynak rengeteg kedvenc olvasmánya van, ez alól én sem vagyok kivétel. Lehetetlen csak egy regényt kiemelnem a sok közül, úgyhogy több olvasmányt fogok ennél a kérdésnél felsorolni. L.M.Montgomery történetei állnak a legközelebb a szívemhez, nagyon sok mindent tanítottak és még mindig tanítanak számomra. Sarah Addison Allen történetei hangulatban hasonlóak az előbb említettekhez, regényei ugyanúgy „léleksimogatóak”. Most nyáron ismerkedtem meg Harper Lee nagy klasszikusával, a Ne bántsátok a feketerigót! c. remekművel, azóta nagyon sokszor jutottak eszembe idézetek, fordulatok a cselekményből. 

2. Mi jelentette a legnagyobb kihívást a blogod megszerkesztésekor?
Hű, hát az az igazság, hogy a saját magam állította elvárások. Ha belekezdek valamilyen munkába, legyen szó tényleg akármiről, nem szeretem összecsapottan befejezni, vagy úgy, hogy nem vagyok elégedett az eredménnyel. Néha a maximalizmus nagyon zavaró és megterhelő tud lenni... A legtöbb időt általában a fejléc elkészítése szokta igényelni, órákig is képes vagyok szerkesztgetni, képeket keresgélni.

3. Mit gondolsz, mi a legnagyobb erősséged?
Ezen a kérdésen eddig még nem gondolkodtam, de azt hiszem, hogy talán a sokszínűségben, ötletelésben, kreativitásban vagyok erős. És a kitartásomban, amelyet nagyrészt a maximalizmusnak köszönhetek... Szerencsére nem csak rossz oldalai vannak.

4. Ha lehetne egy szupererőd, mit választanál, és miért?
Régen biztosan a gondolatolvasást választottam volna, de ma már rájöttem, hogy nagyon megkeseríteném vele az életemet... Úgyhogy jelenleg a teleportálásnak örülnék, rengeteg helyet szeretnék bejárni, a bakancslistám háromnegyede csak úti célokból áll.

5. Hová utaznál a legszívesebben, és miért?
Ahogy már az előbb említettem, a jövőben nagyon sok helyszínt szeretnék a bakancslistámról kipipálni, egész jól haladok vele egyébként. Idén teljesült a legnagyobb kívánságom, hogy bejárjam Kanadát, azon belül is a Prince Edward szigetet (sok bejegyzés készült a tapasztalataimról, ha kíváncsiak vagytok rájuk, keresgéljetek vissza a blog archívumában augusztus-szeptember hónapnál). A következő nagy pont Skócia. Hihetetlenül csodálatos tájakkal és látványosságokkal találkozhatunk, mindig az Instagram oldalamon szoktam kutatni.

6. Mi a legnagyobb félelmed?
A blogolás terén talán az a helyzet, amelyet az elmúlt hetekben átélek... Az idei tanévben rengeteget kell készülnöm a tanulmányaimra, versenyekre, kicsit sikerült túlvállalnom magam. Már annak nagyon örülök, ha tudok esténként egy órát olvasásra szánni, mivel minden nap általában fél nyolckor szoktam felállni az íróasztalomtól. Biztosan észrevettétek, hogy az utóbbi két hónapban nem voltam túl aktív, de remélem, ez változni fog hamarosan.

7. Ki a kedvenc könyvkaraktered, és miért pont ő?
Anne Shirley, L.M.Montgomery könyveiből. Szeretnék olyan lenni, mint ő. Minden helyzetben az élet pozitív oldalát látja, nem felejti el a mindennapok apró örömeit megbecsülni, és határtalan fantáziája van.

8. Melyik ízesítésű tea a kedvenced?
Imádok teázni, a nap 24 órájában szinte csak azt iszom. Mostanában rákaptam a fehér teára, illetve a jázminos zöld teára, de egyébként szeretem még az almás-fűszerest (főleg őszi, illetve téli napokon), és a megunhatatlan kedvenc a rózsatea.


Díjazottak:
Ez az oldal volt az első, amelyet elkezdtem követni, olvasgatni. Hihetetlen, hogy Zsófi és Bea (az anya-lánya írók) mennyi bejegyzéssel halmoznak el minket napról napra! Ha olvasnivalók után kutatsz, mindenképp nézz be hozzájuk! De ami a legjobban tetszik, az az, hogy nemcsak könyvekkel foglalkoznak, hanem igyekeznek magukat megismertetni az olvasókkal, így olyan, mintha a valóságban is találkoztunk volna.

Azért szeretem Réka (Babó Buca) blogját, mert mindig törekszik a különlegességre, egyéni tartalmak gyártására. A könyvértékeléseiben rengeteget tudhatunk meg az adott olvasmányról (természetesen spoiler nélkül), és még humorosak is írásai. Látszik a blogposztokon az igényesség, a rengeteg munka, amit az írásba és oldalába fektet be.

Ha betévedtek erre az oldalra, akkor egyelőre még csak egy köszöntőt olvashattok, de én nyomon követtem Anna előző blogjának történéseit, úgyhogy az alapján biztos vagyok benne, hogy ez az új oldal is fantasztikus lesz. Ezért bátran merem neki is átnyújtani a díjat, nagyon kíváncsi vagyok, hogy milyen új bejegyzéstípusokkal fog visszatérni.

Virág az egyik leginspirálóbb író, akit ismerek, hihetetlen mennyi fantasztikus ötlete van, amelybe bele szokta vonni blogos társait is. Gyönyörűen néz ki mindig évszakhoz illően az oldala, öröm betérni hozzá, és olvasni a szintén fantasztikusan szerkesztett és igen tartalmas bejegyzéseit.

Sára oldalát mindig izgatottan és kíváncsian lesem, hiszen posztjai mindig valamilyen különleges témát dolgoznak fel. Nemcsak könyvekről szokott írni, hanem sok másról is, például utazásairól beszámolót, évszakokra, különböző időszakokra hangolódó bejegyzéseket... De ami fantasztikus a blogjában, azok a fotói. Hihetetlen, milyen profi minőségű és szerkesztettségű képeket találhatunk bejegyzéseiben, Ő az egyik nagy példaképem ezen a téren. 

Kérdéseim:
1. A teát vagy a kávét preferálod inkább?
2. Ha valakit meg szeretnél győzni arról, hogy igenis érdemes blogot indítani és írni, mit mondanál neki?
3. Ha találkozhatnál egy híres íróval, ki lenne a kiválasztott?
4. Írtál már bejegyzést kávé-, illetve teaházban?
5. Az ismerőseid, barátaid tudják, hogy az írás az egyik hobbid? Mit szólnak/szólnának hozzá?
6. Melyik a számodra legértékesebb könyv a gyűjteményedből?
7. Hol szeretsz olvasni a legszívesebben?
8. Mi a kedvenc süteményed, amely a délutáni teád/kávéd mellé tökéletesen passzol?

Köszönöm szépen még egyszer a jelölést, nagyon élveztem a kérdések megválaszolását, majd pedig írását! 

You Might Also Like

8 megjegyzés

  1. Hogy meg ne ölelgesselek :) Köszönöm szépen, Csenge, a jelölést. Már nagyon régen kaptam díjat, és taget se mostanában töltöttem ki. Ez egy jel ;) Örülök, hogy így vélekedsz a blogomról, de bárcsak több időm lenne az oldalamra... Mert az a fránya maximalizmus :D

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nagyon örülök, hogy örülsz! :D Boldog vagyok, hogy megtaláltam a „testvéremet” maximalizmus terén. Várom a válaszaidat! (:

      Törlés
  2. Szia! :)

    Köszönöm a válaszaidat, örömmel olvastam mindet! Skócia nekem is nagy álmom, de a felsorolást én sem tudnám abbahagyni, ha úti célokról van szó. :D
    Illetve hálás vagyok azért is, amiért elfogadtad a díjat!
    Sok erőt és kitartást a következő időszakra.. és sok sikert a versenyeken?! :D

    Henna

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Én köszönöm a jelölést, bearanyoztad vele a napomat! (:
      Szerencsére csak egy versenyen indulok, viszont az OKTV, úgyhogy több ezer jelentkezőre számíthatunk, szerte az országból, a feladatok sem könnyűek... De ezen a nehéz időszakon is hamarosan túl leszek. ((:

      Törlés
  3. Szia!
    Köszönöm szépen a díjat, hamarosan kitöltöm :))

    VálaszTörlés
  4. Nagyon szépen köszönjük a jelölést, és azt a sok kedveset is, amit írtál rólunk. Igyekszünk minél hamarabb megválaszolni a kérdéseidet. Nagyon jó lett az ősziesített blogdesign, és simán el tudlak képzelni Anne Shirleyként.:) Bea

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nektek is izgatottan várom a válaszaitokat, és jelöltjeiteket! Köszönöm szépen, sok munkám van benne. (:
      Jaj de boldog vagyok, hogy ezt mondod! ♥♥

      Törlés

Legolvasottabb bejegyzések

A blog rendszeres olvasói

Facebook oldal