Hangolódjunk Halloween-ra és a borongós napokra - Őszi könyvajánló | 2017

október 22, 2017

Bár Magyarországon nem ünnepeljük olyan nagy intenzitással a Halloween-t, mint külföldön, nálam mégis elengedhetetlen szerepet telt be ősszel. Már október elején szeretem a szobámat, és a házunkat kidíszíteni mindenféle dekorációval (természetesen nem ízléstelen, véres és horrorhoz kapcsolódó dolgokkal...), és mindig összeállítok magamnak egy filmes-könyves listát, amelyet ebben az időszakban becsületesen végigcsinálok. Eddig egyik évben sem maradhatott ki a blog felületéről az őszi könyvajánló, úgyhogy most sem teszünk kivételt! Lássuk is azokat az olvasmányokat, amelyeket nagyon szívesen ajánlok mindenkinek borongós napokra, főleg az október 31-ei napra! ↓↓


1. Stephen King: Tortúra
A Tortúra a tavalyi év egyik legnagyobb meglepetése volt, még sosem olvastam olyan rémisztő történetet, mint amilyen ez a kötet. Stephen King kétségtelenül tehetséges író, hiszen rengeteg fantasztikus könyv született már az író tollából, még megszámolni és képtelen lennék... Viszont volt egy-két negatív élményem vele kapcsolatban, úgyhogy kicsit félve álltam neki ennek a regénynek. De aggodalmaimnak nem volt alapja, hihetetlen cselekményt és szituációt vázol fel nekünk ez az olvasmány. Főleg azért tetszett, mert egy könyvmolyról szól, sőt, nem is egy molyról, hanem már fanatikusról beszélhetünk, aki elrabolja kedvenc íróját és kényszeríti egy új történet megírására. Borzongtam és libabőröztem olvasás közben, Halloween-ra tökéletes választás! A bővebb értékelésemet itt olvashatod el.


2. Neil Gaiman: Coraline
Kedvenc olvasmányaim közé tartozik ez a rövidke könyv, minden évben, általában ebben az időszakban kézbe szoktam venni rendszeresen. A filmadaptációjával ismerkedtem meg először, amely azonnal belopta magát a szívembe, de a könyv is ugyanolyan kedves számomra, mindkettőt nagyon szeretem. A történet elég furcsának tűnhet első hallásra. Egy lány a főszereplő, Coraline, aki az új házukba beköltözve egy aprócska ajtóra lesz figyelmes. Egyik alkalommal átkel ezen az ajtón, és újra a saját házukban találja magát, csak egy menőbben berendezettben, mint az „eredeti” lakásuk. A szülők is teljesen ugyanazok, azt leszámítva, hogy mindent megadnak Coraline-nak, és még van rajtuk egy apró furcsaság, amely a történetet igazán borzongatóvá varázsolja. Semmiképp se hagyjátok ki az idei őszi olvasmánylistátokról, garantálom, hogy nem fogjátok megbánni! A bővebb értékelésemet, és a filmről készült kritikámat itt olvashatjátok el.


3. Celia Rees: Farkasszem (Bűbájos Mary 2.)
A Bűbájos Mary sorozatot feltétlen sorra kell kerítenie annak, aki szereti a történelmi olvasmányokat, illetve szeretne más kultúrával megismerkedni. Az 1500-as évek Amerikájában és Kanadában játszódik, amely a boszorkányüldözés, illetve az indiánok időszaka volt. Az első részét a sorozatban már nagyon sok bejegyzésemben emlegettem, de a második rész eddig nem kapott olyan nagy terepet. Pedig igenis van olyan fantasztikus, mint a Bűbájos Mary, sőt, sokkal több érdekességet tudhatunk meg az akkori életről. Idén nyáron olvastam el már a második-harmadik alkalommal, közvetlen azután, hogy hazajöttünk Kanadából. Jó volt azokról a helyszínekről olvasni, ahol mi is jártunk, illetve az indiánok hagyományaival alaposabban megismerkedni. Azok is élvezhetik a történetet, akiknek nem volt szerencséjük még az első részhez, a két könyv cselekménye csak kis mértékben függ össze, ráadásul sok mindent visszamenőlegesen megmagyaráz az írónő. A bővebb értékelésemet itt olvashatjátok el.


4. Gayle Forman: Itt voltam
Mindenképp szerettem volna egy olyan könyvet megemlíteni ebben az ajánlóban, amely elgondolkodtatja az embert, és a mai világunkban igen fontos témát feszeget. A választásom Gayle Forman egyik kevésbé ismertebb regényére esett, ami nem más, mint az Itt voltam. Jó pár évvel ezelőtt olvastam, arra emlékszem, hogy nem egy vidám könyv volt. Az öngyilkosság áll a főszerepben, illetve ennek a cselekedetnek a feldolgozása, megértése. Érdekes gondolatokat feszeget az író, olyanoknak ajánlanám ezt a történetet, akik jól bírják a rázós sztorikat, és szeretnék megérteni azokat, akik ilyen lépésre szánják el magukat.


5. J.R.R. Tolkien: A hobbit
Idén ismerkedtem meg Tolkiennal, akinek a könyvei a legolvasottabb és leghíresebb olvasmányok között szerepelnek. A Hobbit c. regénye hatalmas pozitív csalódás volt számomra, minden sorát imádtam! A filmadaptációk is sokkal érthetőbbek is szerethetőbbek a könyv után, igazi őszi történetről van szó. Aki nem szeretne egy borongós, esős napon kimozdulni a kényelmes foteléből, annak nagyon szívesen ajánlom ezt a regényt, igazi kalandokat élhetünk át a hobbitokkal és törpökkel, harcolhatunk a trollok, és más gonosz teremtmények ellen!
A bővebb értékelésemet itt olvashatjátok el.

You Might Also Like

0 megjegyzés

Legolvasottabb bejegyzések

A blog rendszeres olvasói

Facebook oldal