Nyári visszatekintő #7 | 2017

augusztus 31, 2017


Mintha csak tegnap lett volna az utolsó nap a suliban, amikor sportnapot tartottunk, majd pedig pár nappal később az évzáró, amit egy rózsafagyival ünnepeltünk meg... Hihetetlen érzés, hogy már az utolsó sorokat írom az idei nyár utolsó bejegyzéséből. A vártnál sokkal gyorsabban elszaladt ez a három hónap, még fel sem tudtam eszmélni, hogy a jövő tanév már itt toporog a küszöbön. De nem panaszkodom, ugyanis meg kell hagyni, ez volt életem eddigi legszebb nyári szünete. Egy igazi mesébe illő álmom vált valóra, amelyre mindig szívesen fogok visszaemlékezni... De lássunk minden fontos pillanatot, majd beszerzéseket, illetve őszi terveket csak szépen sorjában. ↓↓

A könyvmolyok egyik legjobban várt eseményét, a Könyvhetet, semmi pénzért sem hagytam volna ki, egy komplett listával érkeztem a Vörösmarty térre, ahol a csak kapkodtam a fejem a csodálatos olvasmányok között. Kicsit elszaladt velem a ló, ugyanis hét (!) regénnyel tértem haza, ami nálam óriási beszerzésnek számít. Egy szó, mint száz, nagyon jól éreztem magam, egy bővebb élménybeszámolót is írtam róla. Érdemes elolvasni, ugyanis egy érdekes sztorit is elmesélek, amelyre még ma is boldog szívvel emlékezek vissza.
Június hónapban kétszer annyi könyvet kerítettem sorra, mint általában szoktam, ez egyértelműen a sok szabadidőnek köszönhető. Úgyhogy abban az időszakban sok könyvértékelés került fel a blogra, kedvenceket is avattam, illetve sajnos becsúszott egy-két óriási csalódás is...
A július több ok miatt is izgalmas volt. Egyrészt az oldal két éves szülinapját ünnepelhettük, amely kapcsán a tavalyihoz hasonlóan egy „mérföldköves” bejegyzést, illetve egy nyereményjátékos posztot írtam. Részt vettem még Virág, a Never Let Me Go bloggere által megrendezett Summer Forever Projekthéten. Két „nyaralós” írást tettem közzé, az egyik egy könyves-utazós bakancslista, a másik pedig egy könyvajánló mindenféle nyári úti célhoz párosítva.
De a „fő attrakció” egyértelműen a kanadai nyaralás volt, amelyről már született egy könyves-élménybeszámolós bejegyzés, illetve most szombaton (szeptember 2.) 15 órakor kikerül a blog youtube csatornájára egy vlog is! Az utazás oka legfőképpen a Prince Edward sziget volt, ahol a kedvenc könyvsorozataim (Anne Shirley, Váratlan utazás) játszódnak, illetve a kedvenc írónőm élt (L. M. Montgomery, aki az előbb felsorolt műveket írta). Még mindig nem tudom felfogni, hogy kipipálhattam az egyik legnagyobb vágyamat a bakancslistámról, elmondhatatlanul szerencsésnek érzem magam... Szóval el tudjátok képzelni, hogy ez a nyaralás bearanyozta az egész nyaramat, sőt, 2017-es évemet. Úgyhogy mindenképp nézzétek majd meg a videót (itt blogon is elérhető lesz), mert rengeteg érdekes dolgot mutatok be nektek a szigetről!
Még megemlítenék egy számomra kedves bejegyzést, amely nem nagyon tartozik bele a könyves témakörbe, viszont fontos tanácsokat írtam arról, hogy milyen dolgokat lenne érdemes oldalnyitás előtt elintéznetek, átgondolnotok. Illetve a poszt végén egy bejegyzéstervezőt is találtok, amely segít nektek a rendszerezett blog elérésében!
Ahogy már említettem, sokkal több könyvet olvastam el, mint általában szoktam. Csomó kívánságlistás regényt sikerült megszereznem a könyvtárból, úgyhogy tudtam a beszerzésre váró listámon szereplő olvasmányok számát picit csökkenteni. Az egyik cél, amelyet nyár elején tűztem ki magamnak, az volt, hogy több klasszikus regénnyel szeretnék megismerkedni. Ezt szerencsére sikerül teljesítenem, bár be kell valljam, kicsit csalódott vagyok, ugyanis nem tetszettek annyira a választott klasszikusok (Az üvegbúra, A nagy Gatsby)... Viszont találtam egy kedvencet is, méghozzá a Ne bántsátok a feketerigót, amelyet kérdés nélkül felvettem az idei nyár legjobb olvasmányaihoz.
Beszerzésekből sem volt hiány, kicsit szégyellem is magam, hogy megint költekeztem... Viszont egytől egyig fantasztikus könyvekről van szó, úgyhogy lássuk is a listát:

↪ Marie-Aude Murail: Tartós hullám (A kritikámat itt olvashatjátok el)
↪ Szabó Magda: Ókút
↪ Szabó Magda: Egy meszely az fél icce
↪ Lauren Fern Watt: Egy kutya bakancslistája
↪ Jenna Evans Welch: Love and Gelato - Firenzei nyár (A kritikámat itt olvashatjátok el)
↪ Fredrik Backman: Az ember, akit Ovénak hívnak (A kritikámat itt olvashatjátok el)
↪ Cselenyák Imre: Áldott az a bölcső
↪ F. Scott Fitzgerald: The Great Gatsby (A kritikámat itt olvashatjátok el)
↪ Fredrik Backman: A hazafelé vezető út minden reggel egyre hosszabb (A kritikámat itt olvashatjátok el)
↪ Catharina Ingelman-Sundberg: Rablás uzsonnára (A kritikámat itt olvashatjátok el)
↪ Jodi Picoult: Apró csodák (A kritikámat itt olvashatjátok el)
↪ Erling Kagge: Csend a zaj korában
↪ Anna Gavalda: Együtt lehetnénk
↪ Olivier Bourdeaut: Merre jársz, Bojangles? (A kritikámat itt olvashatjátok el)
↪ L. M. Montgomery: After many years
↪ Melanie J. Fishbane: Maud
↪ Carolyn Keene: The Secret of the Old Clock
↪ Fábián Janka: Az angyalos ház és más történetek (A kritikámat itt olvashatjátok el)

Most már látjátok, hogy miről beszélek... 18 darab beszerzés csak ezalatt a három hónap alatt. Természetesen nem panaszkodom, nagyon örülök az új szerzeményeimnek. Ezek közül csak pár példány saját beszerzés, a legtöbbet ajándékba, bizonyítványért, recenziós olvasmányként és még sok-sok más dolog miatt kaptam. Köszönöm szépen azoknak, akik hozzájárultak ehhez a fantasztikus gyűjteményhez! Ősszel mindenesetre megpróbálom visszafogni magam, majd meglátjuk, hogy fog sikerülni.

Az elkövetkezendő időszakra nem írnék magamnak célokat, amelyeket szeretnék majd teljesíteni, ugyanis jól tudom, hogy nehéz lesz ez az idei tanévem, főleg az elején muszáj belerázódnom újra a tanulós délutánokba. Úgyhogy majd a saját magamnak összeállított őszi olvasmánylistámról szemezgetek, illetve más várólistás könyvekből. Mostantól sok tematikus bejegyzés várható, készüljetek!

You Might Also Like

0 megjegyzés

Legolvasottabb bejegyzések

A blog rendszeres olvasói

Facebook oldal