Könyvhét élménybeszámoló + Szerzemények | 2017

június 11, 2017

Az év egyik legjobban várt eseménye a Könyvhét volt, amelyen szerencsére idén is sikerült részt vennem. Végre már túl vagyok minden számonkérésen, sulis lezáráson, így nyugodt szívvel bolyonghattam a standok között. Csak a szombati napon látogattam ki a Vörösmarty térre, illetve csütörtökön, az első nap is kinéztünk az osztálytársaimmal, de akkor nem szerettem volna nagyon körülnézni, hogy hétvégén érvényesülhessen az újdonság varázsa. A két legjobb barátnőmmel, és az Anyukámmal kutattunk kihagyhatatlan ajánlatok után, - gondolom senki nem döbben meg azon a kijelentésemen, hogy ilyenből akadt bőven.


Reggel 10 órakor találkoztunk a megbeszélt helyen, majd pedig vízzel feltankolva nyakunkba vettük a könyves bódékat. Még előző nap írtam egy listát azokról az olvasmányokról, melyeket mindenképp meg szerettem volna venni, úgyhogy először célirányosan haladtam a kiszemelt regények felé. ↓↓

A legelső beszerzésem Cselenyák Imre regénye volt, vagyis az Áldott az a bölcső, amely Arany János életét dolgozza fel. Senki ne ijedjen meg, nem egy száraz életrajzról van szó, izgalmasan van megírva, már alig várom, hogy részletesebben, az iskolai kereteken túl is megismerhessem az egyik leghíresebb költőnket. Mivel az idegennyelvű stand is az elején van a soroknak, ezért másodiknak oda látogattunk el. Már a csütörtöki napon is kinéztem magamnak a Great Gatsby c. könyvet, de akkor még nem voltam abban biztos, hogy gazdagítsam-e vele a gyűjteményemet, vagy inkább a pénztárcámat kíméljen. De természetesen győzött a „könyvmoly-énem”, úgyhogy Ő is a táskámban landolt. Már nagyon régóta el szerettem volna olvasni, gondoltam megpróbálkozom vele először angol nyelven. És szerintem az ára is abszolút kedvező volt, 850 Ft-ért természetesen vétek lett volna otthagyni...
Ezután a Love and Gelato, vagyis Firenzei nyár lett a következő áldozatom. Már egy előző bejegyzéseben megemlítettem, hogy az egyik kedvenc íróm (Richard Paul Evans) lánya írta ezt a történetet. A Libri standjánál beszereztem az Egy kutya bakancslistája c. regényt, hamarosan írok majd róla véleményt. Utána átsétáltunk a Jaffa kiadóhoz, ugyanis ők adják ki Szabó Magda történeteit. Eredetileg nem terveztem vásárolni az írónőtől, de ki tudna ellenállni egy 2+1 akciónak? Az újonnan kiadott szakácskönyv volt az egyik választás, a másik pedig az Ókút a barátnőm ajánlására. A harmadik regény pedig az Alvók városa volt, amelyet a barátnőm választott magának. Az anyagszatyrot pedig ajándékba kaptuk a vásárlás mellé, úgyhogy érdemes volt válogatni Szabó Magda könyvei közül. Itt is szeretném megköszönni a Jaffa kiadó könyvheti képviselőinek a kedvességüket, és türelmüket, amelyet felénk tanúsítottak! (Rengeteget variáltunk a táskákkal kapcsolatosan, viszont sikerült megoldani a problémánkat.)


Legvégül pedig az Animus standjához vezetett az utunk, hogy megvásároljuk Az ember, akit Ovénak hívtak c. olvasmányt, ugyanis részt veszünk Anyával közösen egy nyári olvasóversenyen, ahol ezt a könyvet kell alapul vennünk a feladatokhoz. Muszáj megemlítenem, hogy itt ért engem a legnagyobb meglepetés: az Animus kiadónál dolgozó hölgy felismert engem, rájött, hogy én írom a Varázstinta blogot! Megtudtam, hogy Ő a kiadó facebook oldalának a kezelője. Azt mondta, hogy nagyon jók lettek a videók, amelyeket Kemese Fanni írónővel készítettem, és már régóta nyomon követik az oldalam alakulását. Szívesen együttműködnének velem, én meg természetesen beleegyeztem, hiszen nagyszerű könyveket adnak az olvasók kezébe.
Fantasztikusan éreztem magam ezen az egész rendezvényen, viszont egy dolgot nagyon sajnálok, mégpedig azt, hogy nem sikerült találkoznom Rékával, vagyis a Könyvfikusz blog írójával. Ő is kilátogatott idén a Könyvhétre, de sajnos pont elkerültük egymást... Remélem, hogy a jövőben azért sikerül összefutnunk valahol, nagyon szeretnék vele személyesen is beszélgetni, illetve jobban megismerni egymást.
Sok standnál láttam, hogy néhány könyvet 500-1000 Ft között adtak, ami szerintem szuper kezdeményezés, imádtam a dobozokban turkálni, kincseket keresgélni. Tavaly nekem nem tűnt fel, hogy ilyen lett volna, reméljük a következő évben is megtartják ezt a jó szokást!
Az időjárás délután kicsit szelesebb, illetve esősebb lett, de utána elvileg kisütött a nap. Sajnos a jobb időt már nem tudtuk megvárni, de örülök, hogy a könyvmolyok, illetve írók nem áztak el!
Elmentetek idén a Könyvhétre? Hogy éreztétek magatokat? Ugye Ti sem tudtatok ellenállni a sok olvasmánynak?

You Might Also Like

0 megjegyzés

Legolvasottabb bejegyzések

A blog rendszeres olvasói

Facebook oldal