Tavaszi visszatekintő #6 | 2017

május 31, 2017

Az idei tavasz egyáltalán nem volt unalmas, rengeteg minden történt velem, egyaránt személyes, és blogos dolgok terén. Sok programon részt vettem, utazgattunk, ünnepeltünk... Szerencsére könyvek terén sem maradtam alul, ugyanis itt volt a Könyvfesztivál, amelyre mindig jó előre készülök. Idén egy különleges projekt is be volt tervezve, ugyanis lehetőséget kaptam, hogy készítsek egy interjút Spirit Bliss írónővel az eseményen. Mindketten nagyon élveztük a beszélgetést, egy igen hosszú, ámde annál tartalmasabb, és érdekesebb információkat tartalmazó bejegyzés született a munkánkból. Ha szeretnétek elolvasni, akkor itt tehetitek meg. Egyébként magáról az eseményről is készült egy élménybeszámolós bejegyzés, amelyet egy nyereményjátékkal kötöttem össze (azt is megnézhetitek ide kattintva). ↓↓
Áprilisban született egy igen rendhagyó bejegyzés, mely nagy sikert aratott a blog olvasói körében (moly.hu-n rengeteg jó visszajelzést kaptam, illetve még a Merítőbe, vagyis az oldal újságjába is beválogatták a posztot). Azt részleteztem, hogy milyen képszerkesztési technikáim vannak, illetve milyen alkalmazásokkal érem el az oldalaimon megjelenő képek jelenlegi kinézetét. Ha erre a linkre látogattok, akkor megtaláljátok a szerkesztési rutinom lépéseit.
Még egy érdekes dolog történt velem idén tavasszal: egy könyvbemutató és előadás keretein belül lehetőségem volt Philip Zimbardo, világhírű pszichológussal találkozni. Nagyon jól éreztem magam ezen az estén, biztosan ott lesz a helyem az őszi eseményen is! Egyébként a legújabb, magyarul megjelent regényét is megvásároltam, a beszerzéseimet majd később részletezem. Erről is írtam egy posztot, olvassátok el, ha van hozzá kedvetek.
Mi a helyzet az olvasmányokkal? Szinte csak pozitív élményeim voltak egy-két csalódást leszámítva, sőt, sikerült több kedvencet is avatnom ezalatt a három hónap alatt. Március legelején megismerkedtem Marina Fiorato olasz származású írónővel, akinek a regényei teljesen elvarázsoltak, már hármat sorra is kerítettem az írásai közül. A történetei Olaszország különböző tájain játszódnak, általában a múltban. Mindegyikben (legalábbis az eddig olvasottakban) megjelenik természetesen a romantika, mely a történelmi könyvekben kihagyhatatlan elem, illetve egy-egy fontosabb esemény, vagy város köré építi a cselekményt az írónő. Pont emiatt szerettem bele az írásaiba, mivel a tanulás a nagyszerű cselekmény mellett fel sem tűnik számomra, mégis gazdagabb leszek a leírások által.
A másik kedvencem pedig a Pax c. könyv lett Sarah Pennypacker tollából. Imádtam minden egyes sorát, lehet, hogy hamarosan újra sorra kerítem, mert igazán nagy befolyással volt rám. Nem szeretném most részletezni, hogy miért, egy igen hosszú bejegyzés született erről az olvasmányról, amelyet itt olvashattok el. Mindenkinek meleg szívvel bátran ajánlom! A tavaszi beszerzéseim pedig a következők:


↪ Truman Capote: Breakfast at Tiffany's (Az értékelés itt érhető el)
↪ Charlotte Bronte: Jane Eyre (németül)
↪Beatrix Potter: Peter Rabbit und seine Freunde
↪ Christians Grawe: Jane Austens Romane
↪ Marina Fiorato: A muránói üvegfúvó (Az értékelés itt érhető el)
↪ Spirit Bliss: A reményfosztottak (Az értékelés itt érhető el)
↪ Sara Penypacker: Pax (Az értékelés itt érhető el)
↪ Sarah Addison Allen: Lost Lake - A varázslat tava (Az értékelés itt érhető el)
↪ Philip Zimbardo: Pszichológia mindenkinek 1.
↪ Tari Annamária: Ki a fontos: én vagy én?
↪ Marina Fiorato: Siena lánya (Az értékelés itt érhető el)
↪ Harper Lee: Ne bántsátok a feketerigót! (Hamarosan érkezik az értékelés)

Összesen 12 könyvvel gazdagítottam a gyűjteményemet, ami elég sok ahhoz képest, hogy év elején megfogadtam, vásárlás előtt a várólistámat szeretném csökkenteni... Ráadásul itt lesz a Könyvhét is, ahol mindenképp megveszek majd venni egy-két regényt, amelyeket már jó régóta kinéztem magamnak. 
A nyáron egyébként minél több klasszikus művel szeretnék majd megismerkedni, most bőven lesz időm a szünet miatt az olvasásukhoz. Könyvtárazni is sokat terveztem, sajnos ebben a tanévben igen ritkán jutottam el a sűrű, és hosszú hétköznapok miatt. De az elkövetkezendő három hónapban nem kell a „lejárati idő” miatt sem aggódnom, úgyhogy most már tényleg nem tudok magamnak mentséget felhozni!
Sok nyári bejegyzést terveztem a közeljövőben írni, remélem, hogy meg is tudom majd valósítani őket! Illetve egy nagyobb projekttel is készülök, ugyanis egy olyan helyre fogok utazni a közeljövőben, amelyet mindenképp dokumentálni szeretnék majd videó (!) formájában. A blog második szülinapját is természetesen ünnepelni fogjuk, arra is kigondoltam valami különlegeset! Szóval sok mindent tartogat a következő három hónap, tartsatok velem továbbra is!

You Might Also Like

0 megjegyzés

Legolvasottabb bejegyzések

A blog rendszeres olvasói

Facebook oldal