Hogyan készítsünk esztétikus képeket a blogunkra / Instagram profilunkra? | 2017

április 12, 2017

A blog instagram profilja varazstinta.blog néven elérhető

Még „pályafutásom kezdetén” az egyik legnagyobb kérdés számomra a képszerkesztés és fotózás művészete volt. Nem ismertem semmilyen komolyabb programot, és az is rejtély volt számomra, hogy a híres külföldi és magyar instagram bloggerek hogyan tudnak ilyen tökéletes beállítású posztokat készíteni. Persze mondhatjuk, hogy az ilyen képek minimum 70%-a „hamis”, ezalatt azt értem, hogy a való életben csak egy fotó kedvéért állnak/állítanak modellt, mégis a legtöbb ember (köztük persze én is) imád ilyen képeket böngészni, és belőlük inspirációt meríteni. Nem mellesleg a szép fotók a legnagyobb reklámok, sokkal többen kattintanak egy esztétikus képpel rendelkező bejegyzésre, mint mondjuk a könyves bloggerek esetében egy sima könyvborítóra, vagy netről lementett képre.

Ezalatt az eltelt majdnem két év alatt, amelyet az írásnak szenteltem, rájöttem több trükkre, amelyeket meg szeretnék osztani veletek, hogy ha esetleg ilyen típusú bejegyzések/posztok készítésére adnátok a fejeteket, akkor legyen valami a segítségetekre. Azt azért le szeretném szögezni, hogy ebben az egész fotózásos dologban még nekem is van mit fejlődnöm, de szerencsére elérkeztem már arra a pontra, amikor majdnem minden képemmel elégedett vagyok. ↓↓

Mire van szükségünk a tökéletes kép elkészítéséhez?
Mindenkit megnyugtatok, már egy sima telefonnal is tudunk minőségi anyagokat készíteni. Én például sosem igazi fényképező géppel dolgozok, mert egy részről macerásabb az elkészült képeket átvenni gépre (több is velük az utómunkálat), másrészről pedig nehéz megtalálni beállítani rajtuk megfelelően a fényeket, színeket, élességet.
Szóval nekem egy Samsung Galaxy A5 okostelefonom van, amely nem hiper-szuper csúcstechnológia, de azért rossz helyen sincs a mobilok ranglistáján. Amikor fotózok, akkor mindig a sima, telepített kamerát használom, sosem egy képszerkesztő alkalmazásét, amelyre már egy alap filter be van állítva. Ez azért fontos, mert szerintem a minőség/felbontás is jobb lesz, és később még tudunk változtatni a hangulaton a filterek módosításával. Ha az első próbálkozásaink nem lesznek sikeresek, ne keseredjünk el, én is legalább tíz fotót szoktam csinálni, míg elkészítem a legjobb változatot.
Ezeket a képszerkesztőket tudnám ajánlani: VSCO, Afterlight, Pixlr (ezzel a blogdesign-t készítem). Sajnos ezek az alkalmazások nem mind ingyenesek, ugyanakkor drágák sem, hiszen körübelül 200-300 Ft-ért nagyszerű funkciók érhetőek el, amelyeket más fotós alkalmazásoknál nem igen találni. 
Nehéz elhinni, de egy alap kép elkészítéséhez már ennyi bőven elég. Persze sosem ez volt a problémás rész, hanem az elrendezés, illetve a dekorációk/kellékek.

A blog instagram profilján (varazstinta.blog) ilyen képeket találhatsz

Hogyan érjünk el esztétikus hatást?
Aranyszabály: a kevesebb, néha több. Ne akarjunk mindent egy képen megjeleníteni, mert az nagyon zsúfolt hatást fog kelteni, másrészt az apró részletek nem tudnak érvényesülni. Szerintem az egyik legnagyobb titok, hogy egységes legyen a háttér. Nálam már biztosan észrevettétek, hogy egy téli csipkekendőt használok, amely nem csak azért hasznos, mert gyönyörű a mintája, hanem a színe passzol mindenhez. Persze figyelnünk kell arra is, hogy ne legyen minden képünk ugyanolyan, mert akkor a követők egy idő után ráunnak a feltöltéseinkre. Az esztétikust hatást a képszerkesztéssel lehet nagyon jól elérni. Igyekezzünk képeinknél hasonló filtereket, szerkesztési módot használni. Az évszakok kínálta lehetőségeket mindenképp ragadjuk meg, főleg most tavasszal nagyszerű dekorációkat tudunk szerezni, a kertekben minden virágzik.
A blognál pedig egy valamire kell nagyon odafigyelni, méghozzá a betűtípusra. Egyedi stílust érhetünk el azonos betűtípus használatával, amely csak javítani tud az oldalunk kinézetén. Szerencsére  különlegesnél különlegesebbeket találhatunk az 1001 fonts nevű oldalon, ahol ingyenes a letöltés.

Remélem, hogy a tanácsaim hasznosnak bizonyultak,és esetleg Ti is kedvet kaptatok a fotózáshoz. Ha valami kérdésetek van bármivel kapcsolatban, akkor azt tegyétek fel nyugodtan, szívesen segítek mindenkinek!

You Might Also Like

0 megjegyzés

Legolvasottabb bejegyzések

A blog rendszeres olvasói

Facebook oldal