Hangolódjunk a tavaszra! - Könyvajánló #2

április 02, 2016

Még októberben jelentkeztem egy ehhez hasonló bejegyzéssel, csak akkor őszi hangulatú könyveket ajánlottam. Mivel már javában benne vagyunk a tavaszban (szerencsére az időjárás is most már ezt tükrözi), úgy gondoltam, hogy csinálok egy könyvajánlót, hisz oly sok kedvenc könyvem van ebben a témában.


1. Sarah Addison Allen: A barackfa titka
Most nemrég olvastam ki ezt a könyvet, és hát meg kell mondjam, bekerült a kedvenceim közé. Akkor még nem volt ilyen szép meleg, tavaszi időnk, de én mégis átvettem a könyv hangulatát. Éreztem a barackfa és a frissen nyíló virágok illatát, amiket a lágy szellő hordozott magával.
Megjelent ebben a regényben a mágikus realizmus, ami sejtelmessé és titokzatossá tette a történetet. Egy relaxálós hétvégére pont megfelelő ez a könyv, csak azt bánom, hogy csupán 250 oldal. Az értékelésemet ide kattintva olvashatod el. 



2. Lucy Maud Montgomey: Anne otthonra talál
Milyen könyvajánló lenne az, amiben nem szerepel a kedvenc írónőm, Lucy M. Montgomery egyik regénye? Hát az biztos, hogy nem enyém lenne az a bejegyzés... Szerintem mindenki ismeri Anne Shirley-t, és a híres és legendás Prince Edward szigetet, ahol a történet is játszódik. Az árva lány, Anne mindennapjait írja le az írónő, hogy hogyan tud beilleszkedni az új családjába, környezetébe. Anne nagyszerű képzelőerővel van megáldva, ami lenyűgözi az embereket. Montgomery csodálatos leírásai teszik még felejthetetlenebbé ezt a történetet, hitelesen leírja a sziget erdeit, növény-, és állatvilágát.


3. Andy Weir: A marsi
Nem is tudom, hogy ez a könyv miért emlékeztet a tavaszra. Talán azért, mert pont a szülinapom hetében olvastam ami az előbb említett évszak közepén van. Tegnap szereztem be egy saját példányt, így valószínű, hogy a közeljövőben fog egy kritika születni róla. Engem az nyűgözött le, hogy milyen végtelen az emberi kitartás és leleményesség. Mark Watney mindent megtesz a túlélésért, és azért, hogy hazajusson. Amellett, hogy van benne egy-két tudományos megfogalmazás, poénokban sem szűkölködik ez a regény. A filmet is szerintem nagyon jól feldolgozták, a színészek remekül alakították a szerepüket.



4. Kerstin Gier: Rubinvörös
Az Időtlen szerelem trilógia első része a Rubinvörös, amit legalább egyszer biztosan minden ember a kezébe vett (még ha nem is olvasta el, csak a fülszövegét). Gwendolyn humoros természete végigkíséri a történetet, benne van minden, ami egy tökéletes könyvhöz kell: izgalmas harcok, időutazás, és persze egy kis romantika is. A többi kötet is ugyanolyan jó színvonalú, mint ez a rész, nem kell attól tartanunk, hogy csalódni fogunk. Ráadásul kiadták mindhárom könyvet, így nem kel várnunk hónapokat, sőt éveket a megjelenésükre. A németek már meg is filmesítették őket, megnézésük tervben van.



You Might Also Like

0 megjegyzés

Legolvasottabb bejegyzések

A blog rendszeres olvasói

Facebook oldal